Tuesday 13 December 2011

Tinggal Kenangan ..




Assalamualaikum ..

hey hey ..
hari nie aku nak citer pasal kenangan dulu2 ..
kenangan mengusik kalbu *amboi ..
kenangan masa kat skolah rendah lah ..
nampak tak pic yang kat atas tuh ..
kalau tak nampak, maknanya dah tak lama dah tuh ! hehe ..
pic nie masa aku darjah 3 ..
aku amek pic nie dari FB ..
saje je nak share ..
ada lah beberapa budak dalam pic nie yang aku ingat ..
tapi tak ramai ..
yelah, dah lama kot ..
time aku darjah 3, dah berapa tahun dah tuh !

okey ..
now, aku nak story pasal kenangan time aku darjah 3 ..
act, tak banyak kenangan masa aku darjah 3 nie ..
sebabnya, nie kelas 3 Amanah (first class) ..
aku pulak masa darjah 2, kelas Cekap (second class)
jadi, member aku banyak kat kelas Cekap ..
memang sorang2 jelah aku dalam kelas nie ..
takde member langsung ..
geng aku pon tah kemana ..
dalam tahun tuh, aku jadi budak skema jap, haha ..

masa aku kat kelas tuh ..
semua usya aku lain macam je ..
dalam hati aku nie, lantak diorang ah !
aku buat hal aku je, memang tak join diorang langsung ..
then, dah masuk 2 ke 3 minggu ..
ada lah sorang ke dua orang mamat nie lepak ngan aku ..
rapat gak ar aku ngan diorang nie ..
time tuh aku tak tau lagi yang sorang mamat tuh budak hot dalam kelas aku tuh ..
so, aku berkawan ngan dia macam biasa je ..
takde apa yang pelik ..
tapi dalam kelas tuh, aku tak duduk sebelah dia ..
aku duduk sebelah minah saleh ..
terkejut siot aku ..
nie cikgu punye idea lah nie ..
dia ingat dia letak aku kat sebelah minah saleh tuh, boleh lah aku power BI ..
hmm, memang lagi blur ah !
bukannya minah saleh celup, tapi ORIGINAL punya ! hehe ..
tapi masa tuh budak2 lagi kan ..
mana tau nak bercintan cintun nie ..
bukan macam zaman sekarang ..
baru darjah 2 dah bercouple bagai ..
masuk sekolah menengah dah kawin kot !

okey ..
disebabkan aku masuk kelas nie lah ..
aku jadi pandai sikit ! sikit je ah ..
yelah, dah kata first class ..
memang aku push betul2 ah ..
dah lah kelas tuh ramai pompuan ..
nanti buat malu je kalau result teruk ..
tapi memang teruk pon result aku, hehe ..
sebab apa tau !
aku kalau tak paham apa2, aku selalu tanya geng aku ..
tapi dalam kelas tuh kan takde geng aku ..
geng aku semua kat kelas sebelah ..
takkan nak pergi kelas sebelah semata-mata nak tanya haram jadah tu kot !
nak harapkan minah saleh tuh ..
hmm, memang tak ah ..
aku nie dah lah tak suka nak tanya2 orang ..
pastu orang yang tak kenal lak tuh !
tu lah result aku teruk ..
tapi, takde lah teruk sangat (cover) ..

lastly, masa darjah 4 ..
aku masuk kelas cekap (second class) ..
happy giler doe ..
yelah, dapat lepak ngan geng aku balik .. haha
sapa tak happy kan !
aku nie kalau orang yang aku kenal ..
aku tak segan nak tanya apa2 ..
tapi, kalau orang yang aku tak kenal ..
memang segan ar aku nak tanya apa2 kat dia ..
tulah aku tak nak berpecah ngan geng aku ..
nanti nak buat apa2 pon susah ..
tapi, bila dah masuk kelas cekap tuh ..
aku tak belajar betul2 pon ..
sebab kalau belajar betul2 kang, masuk kelas Amanah balik !
aku dah lah fobia ngan kelas tuh !
so, aku study main2 jelah, hehe ..
bukan darjah 4 je aku macam tuh ..
tapi sampai darjah 5 aku main2 ..

yang peliknya !
time darjah 6 , aku dapat no. 1 masa exam awal tahun ..
second exam pulak aku dapat no. 3 sebab no. 2 ada dua orang ..
padahal aku tengok budak2 kelas aku semua pandai2 ..
tapi time exam lain pulak !
haishh ..
pelik ah !

apa2 pon ..
kenangan masa darjah 3 memang sukar dilupakan *eceh ..
eh, lupa plak !
sekolah yang aku citer nie SKPJ ..
nie nama penuh dia ..

> Sekolah Kebangsaan Petaling Jaya ..

sesapa yang tak tau sekolah nie kat mana ..
go hell ! haha ..
tak pon, gi terjun lombong !
tak kan tak tau kot !
nie lah antara sekolah terawal yang ada kat Petaling Jaya nie ..
hot bai sekolah nie .. hehe
promote sikit !






4 comments:

o.O said...

haha... best kan ingat smula knangan masa kecik2.. mesti gelak sorg2

Mochalover said...

teringat pulak time sekolah rendah dulu,..

rinduu T___T

Daus said...

hewhew . ghindu :(

♛RaRa♛ said...

->wuuu.sob.sob T^T *tetiba rindu kat sekola rendah..