Saturday 31 December 2011

Kau Ada Ke Wehh ..

Assalamualaikum ..
hai ..

okey ..
hari nie aku nak jadi rock sikit ..
hakhak  *sorry, suara serau gitu

okey ..
aku nak mula citer da nie ..
sorry coz kt atas tuh takde date ..
malas nak letak sbb aku tengok mcm semak je ..
btw, citer nie berlaku semalam  *30.12.11
gempak aww citer aku nie, rugi kalau lorang tak dengar  *gempak lah sangat
so, sapa yg nak dengar meh sini duk rapat2 meh ..
hakhak, ada ke ! mcm aku syok sendiri je nie ..

skip ..

citer dia mcm nie ..
semalam aku ngan family aku grak Tanjung Karang  *jiran Kuala Selangor
aku gi sana bukannya suka2 je ..
act, nak amek nenek aku  *ayah aku punya mak
dia duduk umah kakak ayah aku kt Tanjung Karang tu lah  *bape banyak kali nk ulang da

" cuba korang tengok tajuk tu, takde kene mengena langsung kan " *muahahah

okey ..
jdi aku grak sana dalam pukul 5 or 6 gitu ..
then, sampai sana malam  *of coz lah kan
sebelum nak grak sana tuh ..
aku on9 lah FB jap  *act bukan skejap tpi lama
sbb aku memang tatau langsung tentang planning nk grak Tanjung Karang tu ..
so, aku buat tatau jelah ..
sampai lah ayah aku n mak aku balik ..
aku tangah syok2 on9 tetiba bunyi  *daboom3, like that lah
aku da agak da nie mesti ayah aku tengah start moto besar dia ..
huahua ! bising gila siot ..
then, mak aku pulak balik2 keje je, terus speaking inglish kat aku ..


mak : asal kau tak siap2 lagi nie, kau tengok da pukul bape ..
         nnt nak sampai sana n nak balik sini balik pukul bape !

" lebih kurang cmtu lah speaking dia tuh "

aku : haa ! nak pegi mana mak, asal tak cakap awal2 ! gua tak tau pon ..

" woah, dgn mak2 pon main gua2 eh, dah kata rock "  hakhak  *kidding


okey ..
kita teruskan ..

ehh, semua benda aku dah citer da nie ..
aku nk citer apa lgi nie  *hakhak
takde idea da nie ..
tu lah aku men skip2  *hikhik

okey2 ..
kita sambung balik ..
masa aku ngan family aku nak balik tuh ..
kitorang singgah lah jap kt umah Mak Lang aku  *dekat Kuala Selangor
dia buat kenduri cukur cambul anak dia ..
act, Kuala Selangor tuh bukannya umah dia ..
tapi umah suami dia punya emak ..
dia buat kenduri tu kt situ lah ..
so, alang2 dah lalu kat situ, baik singgah kejap kan ..
tak lama pon takpe lah ..

n then ..
bila dah abis makan bagai ..
kitorang blah ah ..
pe tunggu lgi rite ..

" ayat nak mintak kaki "

act, bukan macam tuh  *hikhik
lepas da abis makan semua ..
Mak Lang aku tapau lah sikit makanan sebelum nak balik tuh ..
biasalah, org jawa lah katakan ..
nasik ambang lah apa lagi  *betul ke aku eja tu
tapi mak aku kata tak payah lah, sapa pon nak makan ..
yelah, aku pon tak penah dengar nama nasik tuh ..
masa aku mula2 sampai sana tu pon, diorang terkejut ..
yelah, tak sangka kan !

okey ..
lepas dah abis semua tuh ..
gua ngan family gua pon blah ah dari area tuh ..
penat jugak lah aku walaupon duduk dlm kete je !
sesampai umah je aku terus daboom !
letih sangat gamaknya !

ehh, wait wait wait !
aku tak terus tidur pon ..
aku melantak lgi apa jenis makanan yg ada  *kuat makan punya olang
pastu baru aku tido  *boom

the end  *hakhak
short story rite !

okeylah ..
takde idea nak citer apa dah nie ..
so, gua caww dulu ..
Assalamualaikum ..





No comments: