Saturday 8 December 2012

Aku Dan Palapes..


                                               


Bila aku tengok kawan2 aku boleh active semua benda, boleh join itu ini. Sumpah memang aku jeles giler coz aku tak boleh jadi macam dorang. Salah satu sebab yang sekat aku jadi macam dorang tak lain tak bukan coz aku student AD. Student AD nie paham2 jelah assignment dia macam mana. Busy memang sentiasa mengambil tempat. Aku time mula2 menjejakkan kaki kat u nie & semasa pemilihan aktiviti yang kita nak sertai, aku memang dah semangat giler nak join PALAPES. Bagi aku nie je yang paling dekat dengan tentera. Sebab PALAPES nie Pasukan Latihan Pegawai Simpanan (Tentera Darat). 

Story About PALAPES ▶ (click)

Credit To Her..

Ingat lagi time tu semua student Part 1 kena berkumpul kat dewan coz terlibat dengan minggu destini siswa. Then ada 1 hari tu, aku tak ingat nama dia sape, dia bagi taklimat pasal PALAPES nie semua la. Pastu dia kata sape yang nak masuk kena isi nama kat luar dewan. Aku kalau tak memang dah keluar dah then isi nama. Arghhh.. Tapi bila fikirkan yang aku nie student AD, haihh terpaksa telan air liur jelah tengok budak2 lain isi nama.

Aku tekad lepas je habis diploma nanti, aku nak rombak balik hala tuju cita2 aku. Aku ingat time degree nanti aku nak amek bahagian penerbangan. Tak pun aku akan join jadi tentera. Hehew. Jeles la tengok budak2 PALAPES kat tempat aku nie gerak Dungun subuh2 tadi. Then pakai ala2 tentera. Rasa menyesal pun ada juga sebab aku jadi budak AD. Kalau tak aku dah boleh join dorang gi Dungun dah sekarang nie. Kalau aku cakap macam nie kat sape2, confirm dorang labelkan aku sebagai pelik. Nak tau apa?? Sebenarnya aku lagi rela tak cukup tido sebab join benda2 camtu daripada tak cukup tido sebab hadap assignment yang membosankan plus cerewet. Nak suh beli itu la ini la, pokai duit PT aku. Takpe2, sabar.. Watlekk sudah. Akan datang aku akan ada situasi macam budak PALAPES nie jugak nanti. Cuma masa yang membezakan. Sabar.....

Malam tadi aku mimpi aku nak pukul kawan aku. Dalam mimpi tu aku cakap kat dia aku nak pecahkan kepala dia. Hahaha. Sedar2 je kawan aku kejutkan solat subuh :P


No comments: