Wednesday 14 November 2012

Pahang..





hari isnin baru2 nie aku balek kampung..
act takde hal pape pun..
saje2 je nak balek..
kiteorang mula bertolak lepas amek akak aku kat negeri sembilan..
kat dia punya kampus..
lepas je amek dia kiteorang packing2 baju pastu terus bertolak..
lepas Isyak tak silap..

then sampai sana lebih kurang pukul 11 kot..
sebenarnya boleh sampai awal lgi..
tapi ayah aku bawak dalam 100km je sebab hujan..
lebat jugak lah hujan tuh..
lagipun highway kat sana paham2 jelah macam mana..
lampu jalan satu pun takde.. erkkk

dalam perjalanan tuh aku tengok ayah aku dah start mengantok..
aku risau nak tido coz takot pape berlaku..
family aku sume dah tido time tu..
yelah, kan hujan..
memang nyenyak lah tido..

tanda2 yang aku boleh nampak kalau ayah aku mengantok..
antaranya kalau ayah aku dah start minum air kalau memandu..
tapi aku tengok ayah aku tahan je..
lagipun hujan lebat + dah malam..
kalau aku pun tak selesa nak berhenti..
so, ayah aku teruskan jelah..
berhenti pun sekejap2 je..

tapi Alhamdulillah takde pape yang berlaku..
hehek..

sampai2 je kat kampung..
aku kemas2 lah barang nak bawak masuk dalam rumah..
haduii..
banyak lah jugak..

lepas dah bereh semua tuh..
aku naik lah atas nak online..
sebab kat bawah gelap gelita..
lagipun kat bawah takde line.. aiyakk

sambil2 aku tunggu lappy aku nie habis loading..
aku tengok2 lah keadaan rumah tu macam mana..
haihhh..
serius rindu nak macam dulu balek..
time ada arwah atok aku..
ingat lagi time malam2 dia suh aku kejutkan dia kalau tertido..
sebab dia nak tengok bola..
dia memang minat giler dengan bola nih..

pastu aku ternampak macam gambar2 lama atas almari..
lepas aku belek2 gambar tuh..
aku terjumpa gambar aku sekeluarga dengan arwah..
sayu je hati time tuh bila tengok wajah arwah..
lama aku tak tengok gambar dia..
nak online pun takde mood time tuh..
aku online pun sekejap je..

girl yang pakai baju kurung warna kuning tu mak ngah aku..
time nie aku dengan kakak aku je yang ada..
adik2 aku belum lahir lagi time nie..
kalau tak silap aku gambar nie diambil kat atas jambatan Pulau Pinang..
aku time tuh kecik lagi..
takde perasaan lagi..
hahak..

sebenarnya aku nak citer banyak lagi..
sepanjang aku kat kampung..
tapi gambar lambat giler nak upload..
gambar kat atas tuh dekat 20 minit woa.. haihh
takde mood lah nak citer takde gambar..
takde feeling.. hehew..
cawww...



No comments: